dijous, 6 de novembre del 2008

Pell fina

Ja que l'última sessió la vam dedicar al màrqueting viral, en posaré algun exemple real. He trobat que la marca Wilkinson, per tal de promocionar les maquinetes d'afeitar Wilkinson Quattro Titanium, va llançar a França una campanya online anomenada "fight for kisses".

Aquesta campanya, que en realitat no és una campanya viral en si, consisteix en un curtmetratge d'animació on es mostra la lluita per l'amor de la mare, entre el pare i el fill. Aquesta lluita comença amb l'aparició de "Wilkinson Quattro Titanium" ja que permet al pare tenir la pell tan fina com en fill. Es converteix en un viral a partir del moment que la gent en comença a parlar i a entrar-hi per a veure de què es tracta.

Personalment m'agrada força el video d'animació. Penso que gràcies a internet les marques es poden permetre aquest tipus de publicitat, que als mitjans convencionals es titllaria de "políticament incorrecte". El meu punt de vista és que el marqueting viral és una bona oportunitat per a la creativitat i per a trencar barreres i fer coses més arriscades.

Tornant a WIlkinson, cal esmentar que un dels objectius de la campanya és conduïr-te a la pàgina web de la marca, on es pot trobar un advergaming de la campanya. L'advergaming consisteix en una espècie de "videojoc" centrat en la lluita entre el pare i el fill. La web et permet escollir el personatge i l'arma.

Jo hi he jugat, però, opino que és molt més útil el video d'animació que no pas el joc. En primer lloc perquè abans t'has de registrar (i fa mandra) i en segon lloc perquè no va més enllà d'un simple joc de lluita poc original. Per això considero que el curt és el material realment viral.