dijous, 30 d’octubre del 2008

I qui mira la TV???

Un article de emarketer ens informa que "Online AD Spending Will Keep Growing" i ens dóna diversos motius pels quals creu això, he cregut que resumien molt bé l'èxit d'aquest mitjà:

  • Internet es inherentment més mesurable que els mitjans tradicionals.
  • internet permet més segmentació de target que altres tipus de mitjans. Això redueix els costos en mitjans i estalvia en màrqueting.
  • Internet és interactiu, permet més compromís amb el consumidor, projeccions de negoci i clients.
  • Increment de consumidors joves. Molts estudis demostren que els adolescents dediquen més temps online a la setmana que mirant la televisió.
  • Internet juga amb el moviment de “el poder del consumidor” i per això ofereix noves oportunitats per marquetinians per formar part de les seves converses sobre interessos, actituds, plans de compra o fins i tot marques.
  • El nou fenomen de la Web 2.0, com els blogs, xarxes socials i Twitter proveeixen al màrqueting de la possibilitat de guanyar insights sobre el comportament de consumidor i les seves actituds (Internet és com un focus grup constant)
  • Internet, a diferència de un altre mitjà o canal, permet al màrqueting aconseguir proposicions a través del cicle de compra dels consumidors; des de l’atenció inicial, la pre-informació, fins a les compres, post.compres, feedback i suport.

Pel que diu aquí, i pel que personalment tinc experiència, sembla que el ja ens podem estar oblidant de superproduccions per televisió i centrar-nos més en Internet. Penso que els costos en mitjans tradicionals són tan grans que ja és hora que les agències i sobretot els anunciants es plantegin on són els clients potencials. Per altra banda, també crec que la publicitat exterior i les accions d’Ambient són d’un caràcter semblant al d’internet, evidentment només amb alguns punts, i també crec que es poden explotar molt positivament.

Segons l’article, l’increment d’anuncis online és d’un 15,2%, sembla que les empreses es posen les piles. Tanmateix, penso que moltes d’elles en fan mal ús. Que la majoria de població dediqui temps online no vol dir que estigui mirant els banners tota l’estona, és evident que amb un simple banner no s’atrau l’atenció, cal fer obres més notòries, més originals i que no molestin a l’usuari, la clau és descobrir què vol rebre cada usuari, ja que aparentment ell té, i li agrada tenir, el poder.

3 comentaris:

Laia ha dit...

saps, aquest post em va de perles pel que anava a fer ara :D

Laia ha dit...

per cert, es tope original això dels canvis de lletres i tamanys jaja

neus p. ha dit...

jo no miro la Tv, excepte quan estic dinant/sopant a casa. Com a molt miro coses puntuals que sé quan les fan, així que et pots imaginar què pocs anuncis veig.

I com dius, que dediqui més temps a internet no suposa que hagi vist tots els banners. De fet, ja evito mirar certs punts de la pantalla pk sé que allà n'hi acostuma a haver.

Tampoc em vull carregar els banners perquè sempre n'hi ha que estan ben fets però amb un simple banner no anem enlloc!