dimecres, 15 d’octubre del 2008

Nescafé vol ser molt innovador...

Bé, per acabar el pòdium de posts ho faré amb quelcom relacionat directament amb la publicitat interactiva i els seus primers passos: el primer spot interactiu d’Espanya. Tranquils, ja no parlaré més dels primers, al capdavall no sempre tenen tot el mèrit i aquest cas és un bon exemple. El primer spot va ser de Nescafé l'any 1999. L’anunci consistia en que utilitzant el comandament a distància el teleespectador podia sol·licitar més informació sobre el producte (la qual cosa no és gaire útil quan es parla de Nescafé, que no té cap secret), accedir a concursos i premis o rebre catàlegs a casa. He mencionat que era un bon exemple com a anunci interactiu “dolent” perquè tenint en compte que la interactivitat és una realitat digital, o com a mínim intangible, em sembla un pas enrere el fet d'acabar amb el típic i avorrit catàleg que l’única finalitat que té és acabar a la brossa del paper o a la de rebuig per part d’aquells intolerants amb el medi ambient (ja que hi som aprofito per a reivindicar el reciclatge, que sempre queda bé). Així doncs, tenint en compte que la interactivitat és quelcom que ben utilitzat amortitza costos i evita bufetades al sistema, considero que, pel que fa la publicitat televisiva encara queda molt per descobrir.