dissabte, 25 d’octubre del 2008

Hòstia Puta

Microsoft he patentat un sistema per a “reconèixer paraules indesitjables i transformar-les en quelcom inaudible o ininteligible”, segons la pròpia patent. El document fa referència a videojocs online multijugador massius com a el primer ús que Microsoft farà de la tecnologia, tot i que també es probable que es pugui fer servir en programes per parlar com Skype o chats que permeten l’ús del micròfon.

Notícies com aquesta em fan reflexionar sobre fins a quin punt és útil la investigació tecnològica. Què passa? Que ara han de controlar fins i tot les paraules que diem quan estem tenint una conversa informal amb algú? Des dels inicis de la història de la humanitat els tacos han estat presents per algun motiu. Personalment penso que a vegades queda més clar i expressa més dir Hòstia Puta, cagundéu, o la mare que et va parir, que no pas “quina rancúnia que tinc al meu cor per aquesta persona ingrata!”. D’acord, tampoc cal utilitzar les paraulotes a tort i a dret, no ho estic pas defensant, però crec que sistemes com aquest de Microsoft s’estan submergint a la intimitat i a les personalitats dels usuaris d’internet. Probablement el programa és un gran descobriment (i poso els meus dubtes que hagi estat gràcies a mans de Microsoft), però se’n poden fer usos amb finalitats més positives, com per exemple filtrant materials destinats o de fàcil accés a menors, que no interposar-se i tafanejar les nostres converses amb vés a saber qui.

1 comentari:

Laia ha dit...

escolta, això de la rancúnia a la persona ingrata molta molt xD clar que sempre és més fàcil dir "collons" que "diantre", bàsicament no et surt, eh! però tot és qüestió de proposar-nos-ho! al meu cole es va posar de moda dir "tòtil" en comptes de "gilipollas"