dilluns, 17 de novembre del 2008

Dwell time

Fa uns dies vaig mencionar que les campanyes a través d'internet permetien molta més mesurabilitat que no les dels mitjans convencionals. Però, com funciona això? Ja que no sembla que algú pugui saber si mirem o no un banner o un vídeo.

Per això vull parlar-vos de Dwell Time: es tracta d'un nou sistema que mesura la quantitat de temps d'interacció de l'usuari amb l'anunci, independentment de la quantitat d'interaccions d'aquest. És a dir, compta els segons que l'usuari dedica a l'anunci, per a fer-ho es té en compte diversos factors: que l'usuari pressioni play, pausa, el moviments del mouse dins i fora de l'AD etc. Tots aquests moviments activen o desactiven el cronòmetre.

Un sistema com aquest permet molt més control d'eficàcia sobre la campanya, cosa que amb mitjans com la televisió no es pot, ja que l'usuari pot no estar atenent a l'aparell. La mitjana d'atenció del mitjà televisió és de 30 segons, en canvi, segons Dwell Time la les campanyes online doblen el temps (un minut d'atenció). Així doncs, Dwell Time ens permet saber si la nostra campanya funciona i, en cas que no, modificar-la i estalviar en mitjans.

video mostra del funcionament de Dwell Time: Dwell time